Gäststuga och tomt

Så där då. I slutet av juli var dörren till gäststugan målad ockragul och det var lite tillsnyggat inne i stugan. Överkastet över fåtöljerna som är ställda som en soffa, ligger där för att två lortiga skogsbarn har gjort stugan till sin. Eftersom det "bara" är en gäststuga har jag bestämt att det finns viktigare saker att lägga energi på än att få en snygg soffa där inne. Mattan är egentligen också provisorisk, men den passar ändå ganska bra där inne. Lite för stor, så jag har fått vika den, men åter igen... Det är en gäststuga mitt ute i ingenstans. Gardiner saknas också, men det lutar åt att vi sätter in rullgardiner med mörkläggningstyg.
 
Jo det ska in bilder i ramarna också. Vilket år som helst...
Gungställning på en all grönare gräsmatta.
 
En liten överblick igen. Min stenkant i förgrunden och så en altan som nu har fått både glaspartier och en dörr.
 
Det börjar likna något.
 
 
1 Frufura skriven

SUPERMYYYYYSIGT!!!! Och vilket jobb ni lägger ner. Vi byggde ju själva uppe i Västansjö för ett antal år sedan, det var sock innan vi fick barnen. Vet inte om vi skulle palla att bygga en ny stuga nu :P

Svar: Skam på torra land - jag har ALDRIG varit hos er där uppe. Varken innan nybygge eller efter. Men nu har vi ju en väldigt bra gäststuga som det bara är att boa in sig i - när ni har vägarna förbi.
Vansbrosimmet nästa år kanske ;)
Malin

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: