En altan tar form

Förutom att göra iordning själva tomten, påbörjade vi även en altan i början av sommaren. Och så snyggade vi till gäststugan en smula också.
 
Förra året lade vi ut grus framför stugan för att få en slät yta att ställa upp bord och stolar på utomhus. Vi lade ut gruset ungefär med samma mått så som vi hade tänkt oss att altanen skulle komma att bli.
Här är ramen påbörjad.
 
Nytt tak på lilla gäststugan och nymålad panel.
Små söta skogsmöss hade flyttat in under gäststugan också. Här har vi en liten mus som kom fram och smaskade och åt på ett tappat majskorn. Mot min vilja satte mannen och barnen ut musfällor.
Jag ger mig... Vi har fångat in otaliga möss runt stugan. De må vara galet söta, men... Samtidigt är jag av åsikten att det inte är mössen som inkräktat på vår tomt utan att det är vi som inkräktat i deras skog.
 
Oj! Människorna har upptäckt mig! Men om jag kryper in här mellan stenarna så syns jag inte!
 
Ägg av okänd sort med en insekt av lika okänd sort som hittat en hel måltid i form av gamla rester i ägget.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: