En vuxenhelg i stugan

Det har varit mycket den här sommaren. Så mycket att vi inte har hunnit med någon egentid i stugan förrän nu på höstkanten. Vi gjorde inte många knop utan satt mest och njöt av lugnet på lördagen och tog sedan en långpromenad i skogen på söndagen innan åkte tillbaka till verkligheten igen.
 
Dessa vindkraftverk är liksom ett skönt tecken på att det ändå finns liv i närheten av oss.
 
Promenaden på söndagen. Utsikten från ett av alla älgpass. Här skulle jag också ledigt kunna sitta på pass i en vecka utan att tröttna.
 
Stugan sett från grannens båtplats.
 
Jag planterade några tulpanlökar i den nya rabatten. Egentligen skulle de vara i en av rabatterna hemma, men jag tänkte att de skulle passa bättre i stugan.
 
Alunrot som jag hämtat hem från en vän. Den passade utmärkt till sommarstugan och det kommer att bli fint med de rosa och svarta tulpanerna till framåt försommaren.
 
Uteduschen börjar ta form! Det svarta planket ser snett ut, men vattenpasset säger att det är rakt. Däremot lutar träden en del så synvillan säger att det är snett.
 
Det nysådda gräset tog stryk av den varma sommaren. Vi hoppas att det tar sig nästa sommar. Dörren är gul och en ny rabatt är gjord på stugans kortsida.
 
Även gästsugan har en gul dörr nu. All överbliven jord är lagd i mitt stenöga. Mer sten måste dock till ut mot sjön, men jag tänkte att vintern skulle få sätta till jorden först.
 
Stuga, stenöga, grönskande gräsmatta och sjön.
 
Låt det bli vår snabbt!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: