Höstfint

Nu är sommaren över för den här gången.
Sommarstugesäsongen är dock inte nödvändigtvis slut för det. Men allt som skulle kunna frysa sönder eller blåsa bort är nedtaget, inplockat och hemtaget.
 
För ett par veckor sedan lade M på ett nytt tak på lilla gäststugan.
Ett rakt och fint och något utdraget tak. Tyvärr har blommorna tagit lite stryk av regn när det inte har funnits några hängrännor. Vi ska lösa det.
Inne i lilla stugan har vi fått upp de två ursprungsskåpen som vi målat i en kulör som legat så nära originalfärgen vi kunde komma. Vi har även fått upp en spegel som jag köpte av en tjej hemma i byn då det var loppis.
Vägen sett från stugan.
Som jag har letat efter den "rätta" mattan till stugan. Men så hittade jag ju den i Tällberg. Märket är "Nyblom Kollén" (http://www.nyblomkollen.se). Dyr som attan för att ligga i en sommarstuga, men... Hittar man rätt så gör man! Jag har inte ångrat mig en sekund. Dessutom hittade jag en passande löpare på Önskehuset (http://www.onskehuset.com/). Gissa vad det var för märke när jag tittade närmare på den i butiken? "Nyblom Kollén" så klart. Samma mörkblå färg som i mattan och samma typ av vävning. Klockrent!
Visst blev det bra!  
En närmare bild på duken.
Efter en resa till Stockholm för en vecka sedan, kom vi hem med en kruka från Vasamuséet. Det var jag som ville in i butiken på muséet för att se om vi kunde hitta något till stugan. Och det gjorde vi! En blåvit kruka med ett skepp. Vad kunde vara mer passande!?
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: