Kräftfiske

I helgen som var sov vi ett par nätter i stugan igen. Det kändes länge sedan sist, men vi har även hunnit med resor både till Vilhelmina och Stockholm under semestern. Sen har M varit uppe själv en vända för att lägga ett nytt tak på den lilla gäststugan. Naturligtvis glömde jag att fota det färdiga resultatet. Det får bli en annan gång. Även om många andra resor, både i tjänst och privat står på tur så hoppas vi inte att sommarstugesäsongen är över än på ett tag!
 
Sen kväll och tidig morgon vid samma bord. Nu sitter även gardinerna på plats!
Sent på lördagskvällen lade vi i kräftburar på tre ställen längs strandkanten. När vi köpte stugan/tomten, låg det gamla burar utanför förrådet varför vi tänkte att det borde finnas kräftor i sjön. Eller att det i alla fall har funnits.
 
Kräftbete. Vi tror att detta är småmört, men är inte säkra eftersom de inte har de karaktäristiskt röda ögonen. Å andra sidan är all fisk rätt mörk i den här sjön. Vi tror att det beror på hög järnhalt.
 
Morgondimma. Finns det något vackrare än sol och morgondimma över en sjö?
 
Nytt tillskott till inredningen var den stora kudden i mitten med stjärnan på. Jag och A var in till Vansbro på lördag förmiddag och gick in i butiken Kox In (http://www.koxin.se). Egentligen skulle kudden vara i gäststugan, men jag insåg att texten på Sea Side-kudden och det blå mönstret kring stjärnan är likadana. Så kudden får nog bo kvar i själva stugan ändå - tror jag.
 
Hur det gick med kräftfisket?
Vi gör nya försök nästa år igen.
 
 
1 Stefan S skriven

Mysigt!!
Gissar att fiskarna är Löja. Är dock inte säker i mitt uttalande, men det ser ut som sådana.

Svar: Tack för tips! Ska googla lite på löja!
Malin

2 Mamma skriven

Fint!! Tack för en trevlig eftermiddag i detta lilla paradis:)

Svar: Tack för att ni kom!
Malin

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: