Maj 2012

Stugan - here we come!
I takt med att vädret blir finare och varmare växer så klart suget efter att åka upp i skogarna och greja.
I helgen som var åkte vi upp hela familjen. Målet var att ta bort lite stubbar, ta bort lite stockar och ris, plantera en kruka med blommor (blir genast mer hemtrevligt då och jag får tacka min man för initiativet) och anlägga en rabatt vid Pimpelstugan.


Vad jag inte hade räknat med (eller rättare sagt, vad jag hade glömt) var att det är en sten under mossan vid stugans vänstra del. Rabatten kan alltså inte sträcka sig från knut till knut. Attan! Men om man frilägger den stora stenen så kanske det blir fint ändå?


Tanken var att frakta sten från den stora parkeringen ner till Pimpelstugan. Det var lättare sagt än gjort med den här skottkärran. Jag fick bära dem en och en och ibland fick jag med mig två. Tur att det blir en liten rabatt!


Lite jord och en frilagd sten så hoppas jag att det kommer att blir bra.


Kaffepaus. Tyvärr fungerar ju inte spisen än så än så länge blir det kaffe i moccabryggaren på Triangiaköket.
Men visst har vi en fin kaffepanna!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: