Inredning Pimpelstugan

Nu så!
Pimpelstugan är ju fortfarande inte inredd på riktigt, men det börjar i alla fall komma in lite möbler och så. Det ska fortfarande fixas gardiner, hyllor ska upp, det lilla blågröna skåpet ska på plats och så ska det städas där inne. Prioriteten har inte riktigt legat på den lilla stugan. Tanken är att textilier ska köpas nu under vintern så lilla stugan kan göras klart till våren.


Det lilla skåpet som fanns från början. Nu lite tillsnyggat.


Klassiska stjärnor som faktiskt gör sig rikigt bra där inne. Just detta är egentligen en stolsdyna från Gripsholm, men tanken är att gardiner i liknande tyg ska upp. Jag tror att det blir bra när man drar för fönstren så det inte blir så ljust när man sover där inne.


En fin lykta från Dorre. Julklapp från min mor och T. Jag gillar den där lilla flaskan inne i lyktan.


Som sagt... Det är inte klart i Pimpelstugan. Funktionsdugligt, men inte klart.
Diskhon hittade vi i fyndet på IKEA. Det finns en liten, liten bula i ena hon, men.. Det känns som att det spelar mindre roll. Det lär ju inte gå sämre att diska för det?
Knotskålen hittade vi på en loppis och jag tyckte att vi skulle ha den för att fånga upp lite av skogen inne i stugan.

1 Jonna skriven

hmm en fredags utflykt till vansbro?? :)

2 Malin skriven

Jonna; JAAAAAAAAAAAAAAAAA:)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: